Měla být francouzskou odpovědí na německé prémiové giganty, nyní jí však hrozí, že se stane pouhou výbavovou řadou. Podle zákulisních informací se nad prémiovou automobilkou DS Automobiles stahují mračna. Její mateřský koncern Stellantis údajně zvažuje konec její samostatné existence.
Ambiciózní sen a chladná realita
Když v roce 2014 vznikla značka DS jako luxusní odnož Citroënu, její ambice byly obrovské. Měla nabídnout „francouzskou interpretaci luxusu“ a postavit se německé dominanci vozů BMW, Audi a Mercedes-Benz.
Tento sen však narazil na tvrdou realitu. Jak informoval německý server Automobilwoche, velká sázka na čínský trh se ukázala jako slepá ulička a ani v Evropě se značce nedaří. Její prodeje se v první polovině roku 2025 meziročně propadly o 22 procent.
Příliš mnoho značek, příliš málo zákazníků
Problémem je i vnitřní konkurence. Koncern Stellantis, pod nějž DS patří, již operuje s několika prémiovými značkami jako Alfa Romeo, Lancia či Maserati. Udržovat při životě další, která se potýká s nízkými prodeji, se tak jeví jako stále méně udržitelný luxus.
Oficiální popření, neoficiální pochyby
Vedení společnosti Stellantis sice tyto spekulace rezolutně odmítá, analytici jsou však skeptičtě. „Neexistují žádné plány na začlenění značky DS Automobiles do Citroënu,“ uvedla mluvčí společnosti.
Jeden z bývalých manažerů skupiny pak pro server Autonews anonymně prohlásil, že by taková restrukturalizace nebyla překvapením. „DS se dlouhodobě potýká s malým objemem prodejů a nízkou návratností investic,“ poznamenal.
Zpátky na začátek?
Značka, jež měla navázat na odkaz legendárního vozu Citroën DS a stát se novým zrodem francouzské elegance, tak může paradoxně skončit tam, kde začala… jako nejvyšší výbavový stupeň běžných modelů Citroënu.
Zdroj foto: Pixabay