Propaguje ji jedna z největších sportovních hvězd planety a slibuje lepší hydrataci i regeneraci. Alkalická voda URSU9 Cristiana Ronalda vstoupila na český trh s velkou pompou. Okamžitě však narazila na zeď skepse ze strany veřejnosti i odborníků, kteří její údajné zázračné účinky zpochybňují.
Sliby marketingu
Marketingová kampaň staví na dvou pilířích… jménu Cristiana Ronalda a údaji o pH 9. Produkt je popisován jako „přirozeně zásaditá“ minerální voda, jež má podporovat optimální hydrataci a zlepšovat regeneraci svalů. Sám Ronaldo ji označuje za „jedno ze základních tajemství mé kariéry“.
Hlas lidu
Veřejnost na sociálních sítích však reagovala spíše ironicky a s nedůvěrou. „Co to jako znamená, že má pH 9, k čemu je to dobré?“ zněl jeden z typických komentářů. „Vsaď se, že se lišit nebude absolutně vůbec, jen zase platíš značku,“ přidal se další. Mnozí tak celou kampaň vnímají jen jako další způsob, jak prodávat drahou balenou vodu.
Verdikt odborníků
Kriticky se k produktu postavili i odborníci. Youtuber Honza Tobiška ve svém videu vysvětlil, že pH krve je v těle přísně regulováno a nelze jej ovlivnit pitím zásadité vody.
Ještě přímočařeji se vyjádřil nutriční terapeut David Erban. „Krev má jasně dané fyziologické rozmezí pH 7,36–7,44,“ napsal na svém Instagramu. „Při sebemenším odchýlení skončíte na JIPu. A alkalická voda rozhodně nebude to, čím vás tam budou zachraňovat.“ Pod jeho příspěvkem se objevil trefný komentář: „Jediné, z čeho jsem překyselený, je ta nekřesťanská cena v podstatě za nic.“
Klíčem je obyčejná voda
Zdá se tedy, že navzdory masivní marketingové kampani nenabízí voda URSU9 žádné prokazatelné zdravotní výhody oproti běžné vodě. Ačkoli není nijak škodlivá, její přidaná hodnota spočívá spíše ve spojení se slavnou značkou než ve skutečném fyziologickém účinku. Skutečným klíčem ke zdraví tak nadále zůstává spánek, pohyb, kvalitní strava a dostatečný příjem tekutin… často i té obyčejné z kohoutku.
Zdroj foto: Pixabay