Když jí z výplaty zmizelo 90 dolarů a nikdo jí nepomohl, rozhodla se pro zoufalý krok… napsala e-mail přímo Jeffu Bezosovi. Dělnice ze skladu Tara Jonesová netušila, že tím spustí lavinu, jež odhalí systémové problémy v Amazonu a postih stovek dalších zaměstnanců.
„Píšu a pláču“
Příběh se odehrál v roce 2020. Zaměstnankyně skladu v Oklahomě Tara Jonesová byla v pracovní neschopnosti a zjistila, že jí z výplaty chybí 90 dolarů. Když se situace opakovala a standardní postupy selhaly, rozhodla se obejít byrokracii a napsat tehdejšímu generálnímu řediteli.
Jak zjistil deník The New York Times, její zpráva byla plná zoufalství. „Jsem pozadu s placením účtů, a to všechno jen proto, že to mzdové oddělení pokazilo. Píšu tento e-mail a pláču,“ svěřila se.
Lavina, již spustil jediný e-mail
Reakce byla nečekaná a blesková. Její zpráva odstartovala celofiremní vyšetřování, které odhalilo šokující skutečnost. Stejný problém jako ona mělo dalších 179 zaměstnanců po dobu osmnácti měsíců.
Problémy však byly ještě hlubší. Jinému zaměstnanci bylo kvůli chybějící výplatě zabaveno auto. Další byli dokonce propuštěni, jelikož systém jejich oprávněnou nemocenskou chybně evidoval jako neomluvenou absenci.
Odpověď giganta
Společnost Amazon se později k celé kauze vyjádřila. Mluvčí Kelly Nantel pro deník The Independent uvedla, že se nejednalo o rozšířený a trvající problém a že firma vše zpětně zkontrolovala a napravila. Na vině prý byla bezprecedentní zátěž systému způsobená pandemií covidu-19.
Když pomůže jen e-mail šéfovi
Přímá linka na nejvyšší vedení je v Amazonu skutečně funkční. Na sociální síti Reddit se objevil i příběh zákazníka, jenž měl problém s nedoručením drahé objednávky. Po marných pokusech o řešení standardní cestou napsal e-mail přímo Bezosovi. Obratem se mu ozval manažer pro vztahy se zákazníky, který mu zařídil plnou náhradu škody i dárkovou kartu jako omluvu.
Zdroj foto: Pixabay