Do třetice všeho dobrého. Pražský dopravní podnik podle serveru Seznam Zprávy již potřetí vybral jako vítěze tendru na stavbu druhé části metra D sdružení vedené společností Subterra. Stalo se tak navzdory faktu, že předchozí dvě rozhodnutí zrušil antimonopolní úřad.
Potřetí a (možná) naposledy
Sdružení firem v čele se společností Subterra opět zvítězilo v tendru na výstavbu úseku mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory. Hodnota zakázky dosahuje přibližně 30 miliard korun bez DPH. Pražský dopravní podnik (DPP) se prozatím k informaci, kterou přinesly Seznam Zprávy, oficiálně nevyjádřil.
Sága zrušených tendrů
Celý proces výběru dodavatele je vskutku nekonečným příběhem. DPP poprvé vybral Subterru již v roce 2023. Poté, co se do věci vložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), však DPP zakázku sám zrušil.
Následně výběrové řízení zopakoval a… opět vybral Subterru. I toto rozhodnutí však ÚOHS pravomocně zrušil, tentokrát kvůli sporným referencím některých zaměstnanců v nabídce. DPP tak musel rozhodovat znovu.
Vyloučený nejlevnější, poražený druhý
Ve hře přitom byly i další nabídky. Sdružení firem Porr, Vinci a Marti sice podalo cenově nejvýhodnější nabídku, jež byla o více než dvě miliardy nižší, avšak bylo z tendru vyloučeno pro nesplnění kvalifikačních předpokladů. Tento krok DPP později potvrdil i ÚOHS.
DPP tak nakonec rozhodoval mezi nabídkou Subterry a společnosti Strabag. A podle všeho se potřetí přiklonil na stranu Subterry.
Důsledek? Dva roky zpoždění
Největším poraženým v této zdlouhavé byrokratické bitvě je však pražský občan. Kvůli neustálým průtahům v tendru se totiž odhadované datum zprovoznění celé trasy z Pankráce do Písnice již posunulo z původního roku 2029 na rok 2031.
Zdroj foto: Pixabay